Ászkérdés

Innen: bridzs
A lap korábbi változatát látod, amilyen Laci (vitalap | szerkesztései) 2024. május 21., 09:25-kor történt szerkesztése után volt. (→‎A 4{{treff}}, 4{{káró}}, 4{{kőr}}, 4{{pikk}} ászkérdés)
(eltér) ← Régebbi változat | Aktuális változat (eltér) | Újabb változat→ (eltér)
Ugrás a navigációhoz Ugrás a kereséshez

Ez a lap azzal foglalkozik, mikor 4♣, mikor 4NT az ászkérdés. Egyelőre keresem a megoldást.

Általában minor vagy szan licit után a 4NT természetes, 4-es magasságú új szín az ászkérdés – kivéve, ha az lehet szín.

Major szín után a 4NT ászkérdés, ha nem volt még szan licit, ha volt színismétlés vagy színemelés.[1] A transzfer színlicitnek minősül.

A 4♣, 4, 4, 4♠ ászkérdés

1. eset: van alacsonyabb kényszerítés

A fenti licitek közül a legalacsonyabb ászkérdés, ha

  • az (eggyel) alacsonyabban licitált azonos szín kényszerítő
  • a licitnek nincs speciális jelentése (pl. nemes színemelés)

Példa:

1♣ – 1NT
4

A 2 kényszerítő (riverz), így a káró bemondásáért nem kell 4-re ugrálni. Akár 3 is lehetne az ászkérdés?


Példa:

1//♠ – 1NT
4♣

A 3♣ kényszerítő, így a treff bemondásáért nem kell 4-re ugrálni.


Példa:

1NT – 4♣

A válaszoló 2♠-el be tudja monda(t)ni a treffjét (minor transzfer), ezért a 4♣ ászkérdés.

2. eset: nem lehet szín

A fenti licitek legalacsonyabbja akkor is ászkérdés, ha a licit nem lehet szín.

Példa:

2♣ – 2NT
3♠ – 4♣
4 – 4NT

A 4NT természetes, 4 az ászkérdés, hiszen az nem lehet szín.

Jegyzetek

  1. Major szín után a 4-es színlicitek mesterségesek (splinter).