„Include:2024.06.28.” változatai közötti eltérés

Innen: bridzs
Ugrás a navigációhoz Ugrás a kereséshez
Nincs szerkesztési összefoglaló
Nincs szerkesztési összefoglaló
 
(4 közbenső módosítás ugyanattól a szerkesztőtől nincs mutatva)
2. sor: 2. sor:
* 1: rejtély, hogyan csinálja meg a gép-Dél a 3NT-t. Persze van 3 pikk, 3 kőr, 2 káró és 1 treff ütése, csak ehhez a pikket és a kőrt 2-2-szer kell asztalról hívni, és csak egy lemenet van… A {{káró}}A, {{káró}}9 körbeengedés után 3 káró ütés van, de továbbra is csak egy asztali lemenet, és ha Kelet üt a {{káró}}Q-val, kizárt, hogy ne hívjon treffet… +11 IMP.
* 1: rejtély, hogyan csinálja meg a gép-Dél a 3NT-t. Persze van 3 pikk, 3 kőr, 2 káró és 1 treff ütése, csak ehhez a pikket és a kőrt 2-2-szer kell asztalról hívni, és csak egy lemenet van… A {{káró}}A, {{káró}}9 körbeengedés után 3 káró ütés van, de továbbra is csak egy asztali lemenet, és ha Kelet üt a {{káró}}Q-val, kizárt, hogy ne hívjon treffet… +11 IMP.
* 4: a gép-partnerünk nem vette fel a 4{{kőr}}-t, pedig meg lehet csinálni: kézből aduzni a {{kőr}}A, {{kőr}}Q hívásával. Ezzel még egy többlet lemenet is lesz az asztalra a pikk impasszhoz. Ilyenkor bezzeg nem látja mind a 4 lapot… A szűrhöz az kellett, hogy a partner ne üsse meg az asztal szingli {{treff}}K-át. Rejtély, miért. -11 IMP.
* 4: a gép-partnerünk nem vette fel a 4{{kőr}}-t, pedig meg lehet csinálni: kézből aduzni a {{kőr}}A, {{kőr}}Q hívásával. Ezzel még egy többlet lemenet is lesz az asztalra a pikk impasszhoz. Ilyenkor bezzeg nem látja mind a 4 lapot… A szűrhöz az kellett, hogy a partner ne üsse meg az asztal szingli {{treff}}K-át. Rejtély, miért. -11 IMP.
* 7: a másik asztalon 6{{treff}}-et csináltak ellenünk. Ehhez egyrészt kell a treff impassz, amit 9 adu mellett nem szoktunk megadni. Másrészt kell az is, hogy az ellenfél lehívja a {{pikk}}A-t, másképp van egy káró kiadó is. Nem szabad felvenni: nem tehetünk róla. -13 IMP.
* 7: a másik asztalon 6{{treff}}-et csináltak ellenünk. Ehhez egyrészt kell a treff impassz, amit 9 adu mellett nem szoktunk megadni. Másrészt kell az is, hogy az ellenfél lehívja a {{pikk}}A-t, másképp van egy káró kiadó is a {{pikk}}A-on kívül. Nem szabad felvenni: nem tehetünk róla. -13 IMP.
* 10: rejtély, hogyan csinálta meg a gép-Dél a 6NT-t. A {{treff}}A kiáll, a két nemes egyikében sem ül az impassz. Vagyis van 1-1 nemes és 4-4 minor ütés, az csak 10, ha az egyikbe beleindulnak, 11. A 3NT-t viszont fel kellett volna venni. (A {{káró}}Q-t Dél eltalálja kínjában, különben nem tud lemenni elégszer az asztalra a treff expasszhoz.) +15 IMP, nem tehetünk róla.
* 14: gép-csapatpárunk megcsinálta a 3NT-t, rejtély hogyan. Kis káró indulásra kiáll 4 káró zsinórban, a {{treff}}A és {{treff}}T, és egy-egy kőr és pikk ütés is. Lehetetlen megcsinálni. +7 IMP, nem tehetünk róla.
* 15: gép-ellenfelünk a mi lapunkkal 4{{kőr}}-t vett fel, amit kontrázva bukott kétszer. Ellenünk 3{{treff}}-et csináltak szűrrel. +9 IMP, nem tehetünk róla.

A lap jelenlegi, 2024. június 29., 18:30-kori változata

Elemzés

  • 1: rejtély, hogyan csinálja meg a gép-Dél a 3NT-t. Persze van 3 pikk, 3 kőr, 2 káró és 1 treff ütése, csak ehhez a pikket és a kőrt 2-2-szer kell asztalról hívni, és csak egy lemenet van… A A, 9 körbeengedés után 3 káró ütés van, de továbbra is csak egy asztali lemenet, és ha Kelet üt a Q-val, kizárt, hogy ne hívjon treffet… +11 IMP.
  • 4: a gép-partnerünk nem vette fel a 4-t, pedig meg lehet csinálni: kézből aduzni a A, Q hívásával. Ezzel még egy többlet lemenet is lesz az asztalra a pikk impasszhoz. Ilyenkor bezzeg nem látja mind a 4 lapot… A szűrhöz az kellett, hogy a partner ne üsse meg az asztal szingli ♣K-át. Rejtély, miért. -11 IMP.
  • 7: a másik asztalon 6♣-et csináltak ellenünk. Ehhez egyrészt kell a treff impassz, amit 9 adu mellett nem szoktunk megadni. Másrészt kell az is, hogy az ellenfél lehívja a ♠A-t, másképp van egy káró kiadó is a ♠A-on kívül. Nem szabad felvenni: nem tehetünk róla. -13 IMP.
  • 10: rejtély, hogyan csinálta meg a gép-Dél a 6NT-t. A ♣A kiáll, a két nemes egyikében sem ül az impassz. Vagyis van 1-1 nemes és 4-4 minor ütés, az csak 10, ha az egyikbe beleindulnak, 11. A 3NT-t viszont fel kellett volna venni. (A Q-t Dél eltalálja kínjában, különben nem tud lemenni elégszer az asztalra a treff expasszhoz.) +15 IMP, nem tehetünk róla.
  • 14: gép-csapatpárunk megcsinálta a 3NT-t, rejtély hogyan. Kis káró indulásra kiáll 4 káró zsinórban, a ♣A és ♣T, és egy-egy kőr és pikk ütés is. Lehetetlen megcsinálni. +7 IMP, nem tehetünk róla.
  • 15: gép-ellenfelünk a mi lapunkkal 4-t vett fel, amit kontrázva bukott kétszer. Ellenünk 3♣-et csináltak szűrrel. +9 IMP, nem tehetünk róla.